10 החוקים שחייבים לדעת לפני ששוכרים שרותי שיווק דיגיטלי

בחירת ספק היא אף פעם לא קלה, ובחירת ספק שיווק דיגיטלי, שיקדם את העסק שלכם, יביא לידים, שיהפכו למכירות, ויגדיל לכם את ההכנסות, עשויה להיות קשה כפליים. לפני שאתם יוצאים לקניות, יש כמה דברים שאתם חייבים לדעת כדי לשמור על העסק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin

שנים של עבודה בשיווק דיגיטלי הפגישו אותנו עם לא מעט בעלי עסקים, שהגיעו עם סיפורים דומים לאחר שהחליטו לעזוב את הסוכנות/הספק הקודם שלהם: "אני רוצה להחליף ספק, אך הדף העסקי שלי לא בבעלותי". "אין לי גישה למנהל המודעות שלי". "אני מחויב בחוזה למספר חודשים, לכן אני לא יכול לעבור". "אין לי גישה לנכסים הדיגיטליים שלי".

על פניו נשמע הזוי לחלוטין, אך הסיפורים האלה חוזרים על עצמם שוב ושוב. לכן החלטנו להרים את הכפפה ולכתוב מדריך קצר, שמכיל את הכללים העיקריים והחשובים, שיעזרו לכל בעל עסק להימנע מסיטואציה דומה. כללי זהב לפני שמתחילים התקשרות חדשה עם ספק/סוכנות שיווק דיגיטלי.

רגע לפני התקשרות עם ספק דיגיטיל אלו 10 הכללים שכדאי להקפיד עליהם.

גישה לחשבונות פרסום, ומערכות ניתוח

אתם ורק אתם הבעלים של חשבונות הפרסום והנכסים הדיגיטליים שלכם. זה כולל כל פלטפורמה פרסומית בה אתם פועלים: פייסבוק, גוגל, עמודים עסקיים, דיוורים וכן, מערכות ניתוח נתונים כגון גוגל אנליטיקס.

באפשרותכם להעניק לספק הדיגיטל שלכם גישה לפי רמת הרשאה. בחרו ברמת הרשאה של Advertiser ו/או Read & Analyze בלבד. הרשאה ברמה זו אינה מאפשרת לספק גישה לפרטי כרטיס האשראי ו/או לניהול בעלי הגישה לחשבון. ניתן להקצות גישה והרשאות לספקי שירות, אך הקפידו לנהל זאת בצורה נכונה, ותחת שליטה ובקרה שלכם.

עמוד עסקי בפייסבוק

הדבר נכון גם לגבי העמוד העסקי שלכם בפייסבוק. הבעלות על העמוד (Admin), בדומה לחשבון המודעות חייבת להיות שלכם, ולאפשר לכם גישה בכל רגע נתון. בשום מצב, אל תעניקו בעלות על הדף לספק שלכם.

נכסים דיגיטליים נוספים

נכסים דיגטליים כשמם כן הם, נכסים בעלי ערך כספי רב שעבדתם ועמלתם לא מעט כדי ליצור אותם, אל תעניקו גישה לחשבון הניהול הראשי לנכסים כגון, אתר האינטרנט של החברה, ספק האימייל מרקטינג הכולל את רשימת התפוצה (נכס חשוב מאוד לכל עסק). במידה ותרצו להשתמש ברשימת התפוצה שלכם כקהלים לטירגוט, העלו אותם בעצמכם או לחלופין שלחו לספק שלכם וודאו מחיקה.

שיווק דיגיטלי לעומת ניהול עמוד בפייסבוק

חשבון הפרסום בפייסבוק והעמוד העסקי הן שתי ישויות נפרדות, לכן שאתם בוחרים ספק חדש השירות יכול לכלול את ניהול חשבון הפרסום בלבד, קרי קמפיינים ו/או את ניהול העמוד העסקי (כתיבה והעלאת פוסטים). כל אחת מהאופציות אפשרית, וכל אחת מהאפשרויות מגלמת בתוכה עלויות שונות, ומשמעויות שונות, אותן יש לסכם בהסכם חתום.

תשלום לספק

הקפידו על הפרדה בין תשלום ריטיינר/עמלה על שירותי הפרסום לבין התשלום על המדיה. תקציב המדיה צריך להיות משולם מכרטיס האשראי של העסק ישירות למערכת הפרסום, בשעה שהריטיינר משולם לספק הדיגיטל בנפרד. כך תקבלו תמונה מלאה של הסכום המושקע בפרסום.

דוחות ושקיפות

זכותכם המלאה לקבל דו"ח מדויק המפרט את אופן ניצול התקציב, וכן את תוצאות הקמפיינים בהתייחסות ליעדים שנקבעו (לידים, מכירות וכו') בפלטפורמות השונות. נהוג לספק דו"ח כזה אחת לחודש. קחו בחשבון כי תוצאות לא רואים תוך יום, שיווק דיגיטלי הוא עבודה קשה משלב הקמת הקמפיינים דרך ביצוע אופטימיזציה, לתוצאות. הסבלנות עם ספק מקצועי משתלמת לכם ולספק.

תנאי התחייבות

בדקו האם יש בהסכם סעיף התחייבות, ומהם תנאי היציאה ממנו (כנסות, תשלומים נוספים), כך תוכלו להימנע מהסכם כובל שאינו מאפשר לכם לצאת ממנו.

אייקונים של סושיאל במובייל
שיווק דיגיטלי ברשתות חברתיות

מקצועיות ושירות

כאשר אתם בוחרים ספק שיווק דיגיטלי אל תתפשרו על מקצועיות, זכרו שבחיים הזול עלול לעלות ביוקר, בטח שמדובר בעסק שלכם שאתם יודעים כמה השקעתם בו. בחרו בספק לפי רמת המקצועיות שלו, היכולת שלו לעמוד ביעדים העסקיים ולהביא לתוצאות. 

הציעו לכם מחיר מופחת כנגד התחייבות לתקופה ארוכה? התייחסו לנושא בחשדנות. ספק שירות ביכולותיו המקצועיות לא ימהר להציע התחייבויות ארוכות טווח ולא ינסה להחזיק לקוח בכוח. שירות טוב אינו נמדד במספר שעות העבודה, אלא ביכולותיו של הספק להצעיד את העסק שלכם קדימה, ולהביא תוצאות.

אישור תכנים

זכותכם המלאה לבקש לאשר תכנים: מודעות, טקסטים וכו' לפני העלאתם.

הסכם ועבודה משותפת

וודאו כי ברור לכם מה כולל ההסכם: עלות פרסום בכל מדיה? ניהול קמפיינים? ניהול עמוד? עיצובים גרפיים? מועד תשלום? וכו'. אל תשאירו דברים פתוחים שאינם ברורים לכם, ואם יש לכם ספק תשאלו.

שיווק דיגיטלי דוגרי

לסיכום, ככל שהעבודה המשותפת עם הספק שלכם תהיה מבוססת על אמון, תתנהל במקצועיות, תוך כבוד הדדי, הדבר יתרום להצלחה. כל זאת תוך הבנה שהאחריות על ההצלחה היא משותפת – ספקו תכנים, סרטונים, תמונות ושתפו בתוכניות ומבצעים.

לפני שאתם בוחרים את ספק השיווק הבא שלכם, הימנעו מלהניח כי סוכנות גדולה תספק לכם שירות טוב ו/או מקצועי יותר. לעיתים דווקא בסוכנויות גדולות תקבלו שירות מעובד זוטר שאינו מנוסה. בחרו בספק/סוכנות שיוכלו לספק לכם מענה לצרכים השיווקיים שלכם בצורה הטובה ביותר.

זכרו, לאף אחד מהספקים אין הסכם בלעדיות עם פייסבוק או גוגל. אם ספק הבטיח לכם מחיר מסוים לליד ממומן, תוצאות מוגזמות במכירות, אם זה נשמע טוב מכדי להיות אמיתי אז זה ככל הנראה לא אמיתי. 

More to explorer

תמונה - שיווק דיגיטלי

10 החוקים שחייבים לדעת לפני ששוכרים שרותי שיווק דיגיטלי

בחירת ספק היא אף פעם לא קלה, ובחירת ספק שיווק דיגיטלי, שיקדם את העסק שלכם, יביא לידים, שיהפכו למכירות, ויגדיל לכם את ההכנסות, עשויה להיות קשה כפליים. לפני שאתם יוצאים לקניות, יש כמה דברים שאתם חייבים לדעת כדי לשמור על העסק

בואו נדבר

רוצים להגדיל את הפעילות העסקית? השאירו פרטים ונחזור אליכם

סגירת תפריט

רוצים תוצאות? רוצים להגדיל את העסק?
השאירו פרטים ונחזור אליכם